❤❤با سلام ... ورود شمارا به ❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤ خوش آمد ميگويیم ....دوستان نظر یادتون نره.

❤❤ welcome to p30full.lxb.ir..❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤..p30full.loxblog.com....p30full.lxb.ir ❤❤

تصوير استاتيك

تصوير استاتيك

**بیماری آرتروز و روش پیشگیری از آن(Osteoarthritis)**
❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤
نرم افزار..فیلم..موزیک..مطالب

 

 

 

 

**بیماری آرتروز و روش پیشگیری از آن(Osteoarthritis)**

آرتروز

استئوآرتریت (به انگلیسی: Osteoarthritis)‏ بیماری بسیار شایعی است که در تمام مناطق جغرافیایی دیده می شود.نام دیگر این بیماری آرتروز است و بعضی دیگر معتقدند که استئوآرتروز نام بهتری برای این بیماری است. استئوآرتریت یک بیماری تخریبی در مفصل است(تخریب غضروف مفصل)که پیشرونده بوده ولی علیرغم نامگذاری آن, یک بیماری التهابی نیست (بر خلاف آرتریت روماتویید).چون التهاب در این بیماری یک عارضه ثانویه است.آرتروز یک بیماری مفصلی شایع است و میلیون ها نفر در دنیا از آن رنج می برند. این بیماری زمانی ایجاد می شود که غضروف موجود در انتهای استخوان ها از بین می رود و استخوان های این قسمت ضخیم شده و منجر به خشکی، کاهش حرکت و دردناک شدن مفاصل می گردد.در استئوآرتریت تحلیل غضروف مفصلی و درگیری استخوان زیر غضروفی داریم که باعث التهاب بافت‌های اطراف می‌گردد. این عارضه ممکن است هر یک از مفاصل را درگیر سازد ولی شایع‌ترین مفاصل درگیر عبارتند از مفاصل دست، پا، زانو، ران و ستون فقرات. این بیماری بسیار شایع است و در ۲۵٪ ویزیتهای پزشکان عمومی و ۸۰٪ رادیوگرافی افراد بالای ۶۵ سال دیده می‌شود (البته فقط ۶۰٪ آنان علامت دارند).در حال حاضر درمان موثری برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری وجود ندارد و تنها روش درمانی استفاده از داروهای مسکن برای کاهش درد بوده و یا در مراحل پیشرفته مفصل بیمار تعویض می شود.

بر اساس بررسی ها مکمل های غذایی امگا- ۳ که از روغن ماهی تهیه می شوند موثرتر از مکمل های تولید شده از روغن کتان هستند.تحقیقات نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا- ۳ موجود در روغن ماهی یا روغن کتان می توانند علایم و نشانه های آرتروز را به طور قابل توجهی کاهش دهند. بر اساس این مطالعات رژیم غذایی غنی از امگا- ۳  نسبت به رژیم های معمولی، شیوع این بیماری را ۵۰ درصد کاهش می دهد.

اولین نشانه های بارز در بیماری آرتروز عبارتند از تحلیل و تجزیه کلاژن غضروف ها و فقدان مولکول های جذب کننده ضربه، که هر دو این علایم با مصر ف امگا- ۳ بهبود می یابند.
اسیدهای چرب امگا- ۳ نه تنها از بروز این بیماری پیشگیری می کنند بلکه پیشرفت آن را نیز کند می نمایند.

بر اساس بررسی ها مکمل های غذایی امگا- ۳ که از روغن ماهی تهیه می شوند موثرتر از مکمل های تولید شده از روغن کتان هستند، اما تخم کتان و روغن آن گزینه بسیار خوبی برای گیاهخواران به شمار می روند. در اغلب کشورها رژیم های غذایی به میزان کافی امگا- ۳ ندارند، بنابراین مصرف مکمل های امگا- ۳ در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی- عروقی و التهاب روده نقش موثری دارند.

نظرات19


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


**(بگـذار سرنـوشت هـر راهی را کـه میخواهـد برود، مـا راهمـان جداست** .......این ابـرهـا تـا میتواننـد ببـارنـد، مـا چتـرمان خداست)**=هرچی هستی همون باش و هرچی نیستی نگو کاش...... ......به بهترین سایت کاربردی خوش آمدید.دوستان منتظر نظرات خوبتون هستیم....
تاریخ روز
پخش آهنگ
آخرين مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤ و آدرس p30fullset.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان
آی پی شما
Your IP Adress